14 augusti 2013

Sommartider (hej, hej) - #15

"Sommartider (hej, hej) - #15."
Jädrans vad fort sommaren går - redan dags för det sista sommartider (hej, hej) för denna gång (och det känns som att jag skriver hur fort det går varje år). Men det ska faktiskt blir roligt att börja jobba igen (och nej, det är ingen som precis tvingade mig att skriva det där).

Kanske den bästa bilden från årets sommarturné.

Det största personliga vegoäventyret sedan senast är nog att vi inte [sic] åkt till den nya pizzerian i Midsommarkransen... För att vara modern skulle man nog kalla det för ett #fail

Det största vegoäventyret som inte rör mig personligen är nog annars att den första odlade köttburgare provsmakades. Det har skrivits en hel del i media om detta, och jag blev lite förvånad över allt det positiva - som t.ex. här, här, här och här.

Brukar ju väva in lite personligt i dessa blogginlägg, men denna gång har jag inte så mycket personligt. Har inte gjort mycket värt att skriva om. Återigen: #fail

Det är djur i det vi äter exempel 1. OH NO!

Och ett exempel på hur avslagen jag varit är att när jag läste nyheten Vegetarisk diet ger bättre vattenbalans så var jag helt säker på att det handlade om att bada.. #fail

Det är djur i det vi äter exempel 2. OH NO!

Mäktiga män väljer vego exempel 1. OH YES!

Och det är inte bara vegetarianer som äter vego ("7 percent of consumers identify themselves as vegetarian, however 36 percent indicate they use meat alternatives"), vilket går helt in linje med den uppfattning som verkar finnas närmast överallt: att antalet vegetarianer inte ökar i samma takt som konsumtionen av vegoprodukter. Och det går säkert att diskutera om det är bra eller dåligt. Jag tänker att ju fler som äter vego desto bättre (såklart), men att vi egentligen vill förändra synen på djur som mat i grunden, inte göra vego till ett komplement.

Mäktig kvinna väljer bort päls exempel 1. OH YES!

Veckans bästa citat: "Det behövs inga djur längre för att det ska vara en cirkus. Det kan bli show i alla fall". Citat är ju rätt fantastiskt i sig, men blir än mer strålande i och med att det sägs av cirkusägaren Dennis Sundelius från Cirkus Europa. En inblick i den framtida cirkusens värld?

Sorry, jag hade inga fler exempel på mäktiga män som väljer vego eller mäktiga kvinnor som väljer bort päls just nu. #fail

Så, det var det för sommaren 2013. På måndag börjar jag jobba ordentligt igen, och då återgår allt till det vanliga igen. Bl.a. kommer ett blogginlägg om en artikelserie som gått under sommaren som jag tyckte var intressant. Kämpa på för djuren tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.