18 mars 2014

En kokbok för sjön

"En kokbok för sjön."
Jag har längre känt en viss avundsjuka över sådana där personer som korsar världshaven, som lever ett liv i symbios med havet. Det verkar väldigt nära livets mening kan jag tycka. Synd bara att jag själv är en sån tråkmåns som blir sjösjuk av ingenting. Jag får nog hålla mig på land helt enkelt.

Några som det också är lätt att inspireras av, både på grund av närheten till havet, men också vad de gör för djuren är organisationen Sea Shepherd. Och för sådana som mig som inte pallar vågor kommer nu chansen att vara en del av äventyret ändå - eller i alla fall äta samma mat som de gör.

Think!, Eat!, Act!: A Sea Shepherd Chef's Vegan Recipes är en vegansk kokbok med den mat som serveras på Sea Shepherds båtar: Och det låter ju onekligen enormt exotiskt. Ska bli spännande att kika på en vacker dag.


Projektet med att samla in pengar för kokboken har redan nått sitt mål, men för den som vill går det säkert att slänga in ytterligare slant på https://www.kickstarter.com/projects/897079804/think-eat-act-a-sea-shepherds-vegan-cookbook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.