12 oktober 2007

På en Vi-butik i södra Stockholm

Eftersom jag ofta klagat på att vegoföretag är dåliga på att marknadsföra sig och sina produkter måste jag naturligtvis också ge beröm till dem när de gör det. Vilket Oatley gjorde med hela baksidan på Metro häromdagen. Och så denna reklamskylt på en Vi-butik i södra Stockholm. Nu väntar jag bara på det första vegoföretag som gör en reklamkampanj på tema ät-vego-för-djuren, istället för ät-vego-för-din-hälsa.

4 kommentarer:

  1. Det verkar som det är ett uppsving på vego-reklam just nu. Jättekul! Alproreklamen "nu kan du äta gott utan kolesterol" är tyvärr bland den fulaste och banalaste reklam jag sett på länge! Nästan lika dålig som "Man har så kul med Tofifee". Skulle vilja se en betydligt modigare vegoreklam. Men man får glädja sig åt en bra trend i alla fall. Hoppas den håller i sig.

    SvaraRadera
  2. Grym blogg! Lägg gärna upp en banner för vegomässan som hålls den 8 december i Malmö!

    http://www.vegomassan.org/?subaction=showfull&id=1192296165&ucat=1

    SvaraRadera
  3. Jäkligt roligt att en sajt som ska vara djurvänlig länkar till videoklipp på youtube där en hund springer in ett tegelfundament. Har svårt att se det roliga i detta.

    SvaraRadera
  4. Martin, var det i videofältet? Nu finns tre från Djurens Rätt + Earthlings, ingen hund.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.