2 augusti 2007

Bil eller biff är frågan i Dalarna

Gotlands Tidningar är som jag tidigare nämnt en av få tidningar vars ledarsidor inte fått krupp av möjligheten att behöva skära ner på köttet för miljöns skull. Trevligt nog har de fått sällskap - av Dala-Demokratens motordel, tänka sig:

"Så om jag hade valt den grekiska salladen från menyn i stället för biffen hade jag alltså med gott samvete kunnat köra bil till och från restaurangen. Flera gånger! Nu satt jag där som ett stort miljösvin och tuggade i mig det som en gång varit en stinkande ko."

1 kommentar:

  1. Underbart att det börjar sjunka in...

    Det bästa är att folk har så svårt att argumentera mot det. Bevisen är så starka, källorna så trovärdiga och konsekvenserna såpass stora att ingen med ärlig min kan försvara sitt köttätande längre.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.