8 juli 2011

Jag och Almedalens presscenter under Socialdemokraternas dag i Almedalen

Förlåt ni som väntar på en utförlig rapport från fredagen den 8 juli i Almedalen och Visby. Och förlåt Socialdemokraterna. För det blir inte mycket till rapport från idag. Från tidig förmiddag till sen eftermiddag har jag istället bekantat mig med Almedalsveckans presscenter – som jag  för övrigt kan meddela är väldigt svalt, väldigt tyst och väldigt fullt med väldigt koncentrerade människor. Trevligt nog blev jag dock bordsgranne med en gammal kollega på Djurens Rätt, som numera frilansar åt Amnesty Press.


Nå, hursomhelst - har skrivit det jag behöver skriva, skickat filmfiler till en av de organisationer vi samarbetat med under Almedalsveckan och gjort klart en liten film som ställer frågan om djur kan vara brottsoffer. Under Tryggare Sveriges politikerutfrågningar så ställde de nämligen denna fråga till en politiker från Moderaterna och till en politiker från Vänsterpartiet. Detta är deras svar:



Men roligare än så här har det inte. Sorry.. Men jag mötte i alla fall en fokuserad Håkan Juholt på förmiddagspromenad, omgiven av tre livvakter.  Så lite S-feeling blev det. Kl. 19 ändrar han den scen som ligger kanske 300 meter från där jag sitter nu. Om han säger något av intresse för denna blogg som lovar jag att återkomma senare.

I övrigt börjar Almedalsveckan kännas som en avslagen efterfest, och nästan alla man möter ser ungefär lika trötta ut. Och med det detta önskar jag dig en skön fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.