"Minus 12 i morse när vi vaknade, lite molnigt i dag men vackert. Nu är kampanjen i gång: VÅGA VÄGRA DUN! Vi sjösatte projektet med ett dunbål, en symbolkisk handling för att släppa de plågade djurens andar fria... Som pricken över i:et har ett företag i Östersund hjälpt oss ta fram kampanjknappar med vår paroll Våga Vägra Dun på. Tack till Besteco Reklamprodukter! Vi tände eld på en dunjacka, massor med människor som stöttar kampanjen hade samlats och Micke från Räddningstjänsten i Åre kom förbi för att hålla koll på säkerheten, det kändes tryggt och bra."
6 februari 2009
Dunbål
Måste erkänna att jag är en P3-kille snarare än reklamradiomorgonprogram. Men det här från onsdagens Rix Morronzoo var onekligen ett entusiastiskt initiativ.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Tror många företag kommer ändra lite i sin reklam efter avslöjandena om plågeriet. Dun är inte längre lyx utan plågeri, det kommer folk veta nu. Däremot kommer nog Jysk o andra köra på som om ingenting hade hänt och hoppas att det glöms bort. Bra initiativ med dunbål!
SvaraRadera