10 februari 2009

Vegetarisk kycklingpizza på pizzeria Algarve i Malmö

REKLAM!

Pizzeria Algarve i Kirseberg nyöppnar med uppfräschad lokal och modernare meny. En stor kundkrets fanns redan när Sami Cherry tog över pizzerian men han ville nå ännu fler. Idén att satsa på vegetariskt och ekologiskt dök snabbt upp.
- Det ligger verkligen i tiden att man tänker mer på vad man äter, både för sin egen men också för miljöns skull, säger Sami.

- Vi har valt att behålla den gamla menyn men utöka med vegetariska och ekologiska pizzor, något som visat sig vara en succé, säger Sami.
- Redan första veckan hade ryktet spritt sig om att vi hade stans bästa utbud av vegetariska pizzor, att vi dessutom erbjöd mjölkfri ost på våra pizzor visade sig vara mycket uppskattat.

Pizzeria Algarve har tidigare mest fungerat som take-away-ställe men nu vill Sami att gästerna ska känna sig mer välkomna att sitta kvar i lokalerna och njuta av en god pizza.

- Med mysigare möblemang och en helt ny lounge bjuder vi in till att stanna lite längre på Algarve, berättar Sami stolt.

Pizzeria Algarve vill gärna ta tillfället i akt att bjuda in Er på en smakprovning av Malmös just nu mest omtalade pizzor. Vad sägs om vegetarisk chorizo, bolognese eller kycklingpizza? Vår adress är Sandbackegatan 10 c och Ni når oss på telefonnummer 040-93 85 16 (efter 15.00) eller så kan ni ringa Sami på nr. 0762-46 46 35.

9 kommentarer:

  1. Dit ska jag definitivt gå om jag nån gång är i Malmö. ^_^

    SvaraRadera
  2. Djurens Rätt goes Blondin-Bella med reklam i bloggen. Med skillnaden att det inte smygs med det.

    Fan, Algarve, när jag är i Malmö då syns vi. Jag ringer och bokar bord. Veganpizzor über alles.

    SvaraRadera
  3. Nu vill jag åka till Malmö för att äta pizza. Kanske lite långt bara

    SvaraRadera
  4. Härligt att man bor i Malmö. Det blir pizza på fredag!

    SvaraRadera
  5. Jag önskar jag bodde i Malmö :)

    PS. Det är inte att göra reklam när man inte får betalt för det, då är det snarare PR, eller välgörenhet.

    SvaraRadera
  6. Vet inte riktigt hur jag ska tolka artikeln.

    Var det en vegetarisk pizza med "kycklingersättning" eller en verklig kycklingpizza som lanseras som vegetarisk (finns ju trots allt dom som verkar osäkra på om kyckling är ett djur eller en grönsak).

    Tolkade nämligen titeln som ironisk och att det var fråga om kyckling.

    SvaraRadera
  7. Det ska absolut tolkas som en vegetarisk pizza med "kycklingersättning"!

    SvaraRadera
  8. Jag besökte Algarve idag, om någon är intresserad av att läsa min upplevelse kan ni läsa här: http://starkamaja.wordpress.com/2009/03/04/pizzeria-algarve/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.