Gråt inte över spilld mjölk - ta ett foto istället!
Nu är det sista chansen att delta i fototävlingen “Milk Power – Drink it up!” som anordnas av EU kommissionen.
Det 31 maj är det deadline för Europeiska kommissionens fototävling för unga. Tävlingen är öppen för barn och ungdomar som går i grundskolan och på gymnasiet. "Milk Power - Drink up!" är en kampanj för att få barn och ungdomar att tänka kreativt om kost och hälsa. Deltagarna kan lägga upp sina bilder på kampanjens webbplats och även rösta på den bild de vill ska vinna tävlingen.
Tävlingen har redan visat sig vara en framgång, mer än 600 användare har antagit utmaningen och laddat upp sina bilder på kampanjens webbplats www.drinkitup.europa.eu. De tre vinnarna kommer att väljas ut genom online-omröstningar på webbplatsen och vinnarna belönas med ett Nintendo Wii med tillbehör. Tävlingen syftar till att uppmuntra barn och ungdomar till ökad konsumtion av mejeriprodukter, som är en viktig del i en god kost.
För mer information om tävlingen och om mjölkens goda hälsoeffekter besök http://www.drinkitup.europa.eu/.
Med vänliga häslningar
Daniel Larsson
Re:Public Relations
26 maj 2009
EU vill att unga ska dricka mer mjölk
Det dök upp ett mail i min inkorg, om en tävling som EU-kommissionen arrangerar. Som riktar sig till ungdomar på grundskolan och gymnasiet. Och som syftar till att en ökad konsumtion av mejeriprodukter. Den fetade texten är min. När du läst mailet kan du klicka dig vidare och läsa texten Livet som en mjölkko.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det finns ju ett stort urval av soyamjölk nu, men ingen som marknadsförs med hjälp av de positiva djuretiska fördelarna som finns i jämförelse med komjölk (inte mig veterligen). Tror att det skulle vara bra om någon producent vågade marknadsföra lite tuffare än genom att visa upp en "hälsoprodukt" i största allmänhet.
SvaraRadera