22 maj 2009

Sagt i veckan - vecka 21

Veckans bevingade ord har bytt namn till Sagt i veckan, vilket är ett bättre namn nu när vi går från ett citat i veckan till ett större antal.

"We have more compassion for both companion animals and wildlife then for domestic animals destined to be eaten. Is this not the very heart - and a dark heart at that - of denial?"

Jeffrey Moussaieff Masson i den nyutkomna boken "The Face on Your Plate - The Truth About Food", som recenseras av undertecknad i det kommande numret av tidningen Djurens Rätt.

"Jag skulle hellre ge mitt barn hasch än kött."

Alexander Chamberland, som i mars lämnade Grön ungdom till förmån för Feministiskt initiativ, på Facebook.

"Mina intressen är djur (jag har katt), min stuga på landet, att umgås med vänner och ett passivt medlemskap i Djurens rätt."

Lotta Jönsson fyller 60 år och gratuleras av Norrköpings Tidningar. Och såklart av alla oss på Djurens Rätt!

"Utbudet av yoghurtdrycker för både veganer och laktosintoleranta är icke existerande i Sverige och vi märkte att vi kunde fylla ett hål på marknaden."

Ingmar Folkeson, VD på Ingman Glass AB, kommenterar Tofulines nya yogurtdryck i en artikel i Kristianstadsbladet (drycken har dykt upp på Goodstore i Stockholm, men säkert på många fler ställen. Var lite ovant att dricka yogurt, men smaskens var det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.