20 augusti 2011

Spekulant på en veganbil?


Batman hade sin bil, och så fanns ju KITT i Knight Rider. För att inte tala om Djurens Rätt-bilen. Annars kanske man skulle slå till på en Fisker Karma:
"För det här är en vacker bil, riktigt snygg, och det är nästan svårt att ta in att den även är miljövänlig. Solceller på taket driver klimatanläggning och stereo, allt trä invändigt är upphämtat från Lake Michigans sjöbotten eller kommer från Kaliforniens många skogsbränder. Lacken innehåller återvunnet glas och till med lädret kommer från en ekologisk gård där en större del av djurhudarna används. För den som har större krav än så finns Karma dessutom i en vegan-variant, helt utan animaliska material."

4 kommentarer:

  1. Har tänkt flera gånger på såna där konstiga ställen dem sätter skinn på.. Typ bak på jeansen eller i en bil.. Hur gör jag om jag nån gång ska köpa bil i såna fall?

    BTW, finns det jeans som inte har skinn-lapp bakpå? Köpte senast för typ ett halvår sedan, då kom jag på att det var skinn en vecka efter jag köpt dem.

    SvaraRadera
  2. Laks, bra fråga om jeans. Vet faktiskt inte.

    SvaraRadera
  3. Har egentligen ingen koll, men är inte lappar på jeans ofta syntet? Om det inte är finfina märkesjeans då. Borde ju vara billigare att tillverka syntet istället för djurskinn.

    SvaraRadera
  4. Josefin - Ja det kanske det är? Är inte så bra på att känna skillnad, men dem känns ganska äkta tycker jag :/ alla mina jeans är från billiga ställen, så hoppas :P får åka och fråga dem!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.