8 februari 2012

Djurens Rätt - alltid lite före

"Vegogladiatorer och slavspäckhuggare. Saker vi (nästan) har koll på långt före alla andra."
Såg idag i Aftonbladet att Roms gladiatorer inte åt kött. Något som vi skrev på om vår webb i januari 2008. Och i DN går det att läsa om att späckhuggare vill ha skydd mot slaveri. Och det skrev ju jag om redan... höll jag på att skriva. Men bannemej, nu hittar jag ingenting. Har jag blivit helt senil, jag läste ju om det för ett bra tag sedan och tänkte ut ett blogginlägg i huvudet. Sjutton då.

Det här förstör ju onekligen min poäng om att Djurens Rätt alltid är lite före när det gäller djurfrågor. Vår nya slogan får bli "Djurens Rätt - alltid lite före (såvida vi inte blivit senila och glömmer bort)".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.