29 juni 2007

Filé i DN

Idag i DN har Hälsans Kök en annons, en halvsida i färg. Inget märkvärdigt med tanke på all reklam som omger oss överallt - men när hade ett vegoföretag en halvsidesannons i någon av våra större tidningar senast? Väldigt trevligt (även om Sveriges veganer tycker det vore ännu mer trevligt om inte majoriteten av Hälsans Köks produkter innehöll ägg - här kan du skriva till Hälsans Kök och be dem tänka på hönorna)!

Två ytterligare saker angående Hälsans Kök:

- de har ändrat sin logga och sin profil. Till det bättre måste man säga. Det nya:

Och det gamla:- Hälsans Kök ägdes tidigare av Förvaltaren Trädkronan AB, som i sin tur äges av Sjundedags Adventistsamfundet i Sverige. I januari 2006 köptes AB Hälsans Kök upp av Tivall Sweden AB. Tivall grundades 1986 och "var ett av de första företagen som insåg behovet av köttfria produkter. Idag är det en av världens främsta leverantörer och förnyare inom sektorn." Så nu vet ni det.

3 kommentarer:

  1. Hälsans kök samarbetar med Sommarkrysset. Delar ut rabattkuponger och smakprover på Gröna Lund. Kul utveckling, Alpro gjorde något liknande i samband med vårruset.

    SvaraRadera
  2. Huruvida de har ett 100% veganskt utbud är av sekundärt intresse ifall de kan slå sig in på "köttmarknaden" och få folk att välja vegprodukter istället för kött. (=nettovinst)

    Jag säger inte att veganprodukters vara, eller inte vara, är en oviktig fråga, men ibland känns det som om veggorörelsens naivitet hindrar oss från att sakta marchera mot en bättre värld, för att vissa enbart nöjer sig med orealistiska jättekliv.

    SvaraRadera
  3. Det är ju väldigt trevligt att det finns många vegoprodukter och att fler väljer det. Jag såg för inte så länge sedan tv reklam för Quornbiffar. Dock så köper jag själv inte Hälsans kök, då flera av deras produkter produceras i Israel, ibland blir det svårt att kombinera sina ideologiska ställningstaganden...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.