28 september 2008

Om en reklamkampanj

Att vår Djurens Dag-kampanj "Välkommen till världen...." väcker debatt är både glädjande och viktigt. Vi har attackerats för att vara smaklösa som jämför unga människor med unga djur. Personligen gör jag ingen skillnad på olika arters lidande men vi får skäll för att vi gör det. Kanske är det framför allt de som känner sig träffade av budskapet som reagerar starkast? Djurens intresse av att slippa lida är inte mindre bara för att de råkar lägga ägg, gå på fyra ben eller göra andra saker som vi människor inte gör.

Kampanjen har därmed nått sitt syfte och jag vill tacka alla inblandade, särskilt de som ställt upp gratis med sitt kunnande, sina ansikten och sin tid. Jag hoppas att aktiva runt om i landet tar chansen att nå ut med vårt snygga material i skolorna och att tankar väcks inte bara där utan även vid matbord runt om i landet och bland alla åldrar. För visst borde både Kyckling-Erik och Människo-Erik slippa utsättas för lidande? Vad ger oss rätten att behandla levande individer på detta brutala sätt?

Läs diskussionen om kampanjen på Resumé och Dagens Media och bilderna i ett tidigare blogginlägg.

Alexandra Leijonhufvud
Förbundsordförande
Djurens Rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.