18 september 2008

Tant på ryggen? Nej tack!

Alexander Thorander från Djurens Rätt i Borås intervjuas i SR Sjuhärad med anledning av vår pälskampanjvecka. Alexander gör bra ifrån sig, men frågan är om inte kvinnan i slutet av inslaget levererar ett av säsongens vassaste citat angående att bära päls:

Jag är ju djurmänniska så jag tycker det är fruktansvärt, jag skulle inte ta på mig nån päls eller nåt djur. Det skulle ju vara som att ta på sig en människa, det skulle ju vara som att hänga upp en tant på ryggen, typ.

2 kommentarer:

  1. Vi får inte glömma att Alex heter Thorander i efternamn, och inget annat. Alla fanmail till honom skickas med fördel till boras.kp@djurensratt.se!

    SvaraRadera
  2. Nej, det får vi inte glömma (och jag har korrigerat min blooper).

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.