"Två olika sätt att se på kycklingar."
Gissa var denna bild kommer från - reklamfilmen eller rapporten? |
Nästan samtidigt har Kronfågel släppt en ny reklamfilm och Djurens Rätt släppt en ny rapport om kycklingar. Det finns några skillnader mellan de två.
- I Djurens Rätts rapport handlar det till 90% om kycklingar, resterande del om kalkoner. I Kronfågels reklamfilm är kycklingen i bild ungefär 3 sekunder av 30. Alltså ungefär 10%. Resterande del handlar det om att sälja mervärden.
- I Djurens Rätts rapport tar vi upp hela kycklingens liv - från födsel, liv, transport och slakt. I Kronfågels reklamfilm är kycklingarna hela tiden små, gula och fluffiga.
- I Djurens Rätts rapport är kycklingens intresse i fokus. I Kronfågels reklamfilm är Kronfågels intresse i fokus.
Jag vet att ni blir tokiga nu endel men jag hatar dom där djurförtryckarna så oändligt mycket att jag önskar dem cancer, tandlossning och benskörhet med ett litet leende tillomed!
SvaraRaderaVa ärä för sjuk värld jag fötts in i?!!
Jag önskar ingen, människa eller djur, cancer eller lidande. Djurförtrycket är ett system, de flesta av oss har fötts in i det som köttätare. Hata systemet, se alla människor som potentiella bundsförvanter i att förändra det.
RaderaKan förstå den första känslan, men håller till 110% med i det senare.
RaderaDen där jävla reklamfilmen såg jag för ett par dagar sedan (skrev ett inlägg om det dessutom). Reagerade på att de faktiskt visade kycklingarna, vilket de inte så ofta brukar göra. Men givetvis visar dem dem när dem är små, när stallarna är nyrengjorda efter de senaste slavarna som bodde där, och när det är mycket plats eftersom djuren är så små. Inte särskilt övertäckande bild över kycklingindustrin alltså.
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
SvaraRaderaJag återkommer, dock inte just idag.
Radera