4 juni 2009

Djurfria Cappuccinogifflar

Omtanken om - och engagemanget för - djuren tar aldrig fikapaus. På dagens personalmöte på Djurens Rätts kansli bjöd min chef Lise-Lott på en vegansk nyhet från fikabrödshyllan - Cappuccinogifflar från Hatting (Lantmännen). Smarrigt värre, och lika smarrigt är det att fem av sex produkter i serien är utan djur i sig: Kanelsnäckor, Vaniljsnäckor, Kanelfläta och Släta bullar. Plus Cappuccinogifflarna då. Mer info på http://www.hattingkaffebrod.se. Gött mos, som man säger i Göteborg.

4 kommentarer:

  1. Med alla de tillsatser som finns i de gifflarna avstår jag nog hellre. Dessutom den sista ingrediensen, enzym, ser inte så vegetarisk ut i mina ögon.

    SvaraRadera
  2. Ska maila Hatting och kolla vad det är för slags enzym. Trevlig nyhet om den är helt vegansk, det här har jag längtat efter.

    SvaraRadera
  3. Jenny och Åsa,

    det här påminner mig om ett underhållande minne jag har från tiden som aktiv i Djurens Rätts Göteborgsavdelning. Vi var på väg i minibuss någonstans (kan ha varit till en demonstration mot päls i Skara) och skulle stanna och tanka på en bensinmack längs vägen. Jag skötte själva tankningen och följde sedan efter resten av gänget in på macken för att betala. Och där inne står åtta veganer och lusläser innehållsförteckningen på olika sorters godis- och fikabrödsförpackningar. Vilket såg rätt lustigt ut.

    I detta fallet kan ni vara lugna. Vi har kollat med tillverkaren, och enzymet är helt vego (även om det inte ser så ut :). Liksom E471.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.