18 juni 2009

Sagt i veckan - vecka 25

"Det tror jag inte, jag tror det är Astrid Lindgren som tvingar honom".
En lantbrukare får en fråga i SVT:s Mittnytt (efter 1.40 i inslaget) om kor vill vara ute.

Journalisten Elisbeth Höglund i en krönika i Expressen, med anledningen av att många mjölkbönder vill hålla korna inne året om.

"Jag trodde det var ett skämt när jag hörde det först. Men kossor släpper ut en slags växthusgas och är en extrem miljöbov. Jag menar inte att alla ska bli vegetarianer men det finns forskning som visar att vi borde sänka köttkonsumtionen till en tredjedel."
Grön Ungdoms språkrör Jacop Dalunde på besök i Finspång, citerad i Folkbladet.
"I've certainly seen people swat flies, and used to do it myself as a child. But it's even more disappointing to see someone delight in the act, while surrounded by approving cheers."
Bloggaren Doris Lin kommenterar videon där president Obama dödar en fluga i direktsändning, vilket uppskattas av personerna runt omkring (se filmen här).
"Yes!"
Min chef Lise-Lott efter att ha ringt och kollat med Göteborgs kex varför de klämt in mjölkprodukter i sina Fridas Havre- & Himmelrike-kex. Och fått svaret att de gjort om receptet och tagit bort mjölkprodukterna i senare varianter av kexen.
"Om en bonde inte anser sig ha råd att ha sina kor på bete ska han omedelbart sluta som mjölkbonde och ägna sig åt spannmålsodling eller hugga i skogen istället."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.