Dessa STORA tavlor finns att beskåda på tre platser i Stockholm just nu. Vid Odenplan, vid Hornstulls t-bana (vid uppgångarna) samt en jättetavla på gatan mellan Gamla stan och T-centralen.
Jag funderar lite över hur pedagogisk och informativ denna bild är. Sänder bilden ut de budskap som Djurens Rätt står för? Mitt svar är att det är en bild som inte speglar Djurens Rätts budskap. Det är en vulgärbild, som vädjar till helt fel sidor hos de som ser den. Det fnns inget positivt budskap i fotot och det måste det finnas för att människor ska ta bilden till sig. Jag är övertygad om att varje reklamtjej/kille vid en förfrågan/analys anser det vara en fullständigt missvisande bild av Djuren Rätt! Mycket pengar för en riktigt dålig kampanj. Detta sänder ut signaler som att Djurens Rätt är en vulgär aktivistorganisation, som saknar tankar bakom sina tyckanden.
Jag känner igen den här bilden från tidigare annonser. Visst är det en bild som tagits fram av Hilanders, dvs en av Sveriges vassaste reklambyråer? Delar inte alls "Vegankorvs" åsikter, men jag tycker att de är intressanta. Jag anser att bilden är mycket proffsig och att den visar att Djurens Rätt är en organisation i framkanten, som är modiga i sin marknadsföring. Rakt på sak!
Jo, det stämmer att det är reklambyrån Hilanders som tagit fram annonsen.
Budskapet - att djur inte är kläder (och därmed inte är något man lägger i tvättmaskinen) - är absolut något Djurens Rätt står för. Jag hoppas och tror att det är detta budskap den förmedlar.
Sedan kommer det naturligtvis alltid att finnas olika uppfattningar kring annonser som denna.
Jag tycker inte reklamen är helt fel, men tror inte heller att den är mitt i prick. Det man vill är väl ändå att de som tittar på reklamen ska börja fundera. Hur gör man då det? Jag tror att bästa sättet är att uppmuntra betraktaren att göra någonting positivt snarare än att bevisa för dem att de gör fel. Pekpinne eller morot? I det här fallet är det en pekpinne.
Gillar också denna starkt. Tycker det vegankorv säger är intressant, men håller inte heller med vegankorvs meningar. Som Peter Nilsson svarade. Djur är inte kläder och därmed inte något man lägger i tvättmaskin. Jag tycker att annonsen är klockren på så vis och sänder ut precis rätt budskap - att djur inte är kläder! Och att det är det Djurens Rätt står för.
Det är sånt här pengar (bland annat) ska satsas på!
Jag funderar lite över hur pedagogisk och informativ denna bild är.
SvaraRaderaSänder bilden ut de budskap som Djurens Rätt står för?
Mitt svar är att det är en bild som inte speglar Djurens Rätts budskap.
Det är en vulgärbild, som vädjar till helt fel sidor hos de som
ser den.
Det fnns inget positivt budskap i fotot och det måste det finnas för att människor ska ta bilden till sig.
Jag är övertygad om att varje reklamtjej/kille vid en förfrågan/analys anser det vara en fullständigt missvisande bild av Djuren Rätt!
Mycket pengar för en riktigt dålig kampanj.
Detta sänder ut signaler som att Djurens Rätt är en vulgär aktivistorganisation, som saknar tankar bakom sina tyckanden.
Jag känner igen den här bilden från tidigare annonser. Visst är det en bild som tagits fram av Hilanders, dvs en av Sveriges vassaste reklambyråer?
SvaraRaderaDelar inte alls "Vegankorvs" åsikter, men jag tycker att de är intressanta.
Jag anser att bilden är mycket proffsig och att den visar att Djurens Rätt är en organisation i framkanten, som är modiga i sin marknadsföring. Rakt på sak!
Underbart! Man blir glad i hela kroppen, inte av budskapet, men att andra ges möjlighet att må lika dåligt som jag över onödigheter som päls.
SvaraRaderaJo, det stämmer att det är reklambyrån Hilanders som tagit fram annonsen.
SvaraRaderaBudskapet - att djur inte är kläder (och därmed inte är något man lägger i tvättmaskinen) - är absolut något Djurens Rätt står för. Jag hoppas och tror att det är detta budskap den förmedlar.
Sedan kommer det naturligtvis alltid att finnas olika uppfattningar kring annonser som denna.
Jag tycker inte reklamen är helt fel, men tror inte heller att den är mitt i prick. Det man vill är väl ändå att de som tittar på reklamen ska börja fundera. Hur gör man då det? Jag tror att bästa sättet är att uppmuntra betraktaren att göra någonting positivt snarare än att bevisa för dem att de gör fel. Pekpinne eller morot? I det här fallet är det en pekpinne.
SvaraRaderaReklamen är grymmare än grym! Jag och mina kompisar gillar den i massor.
SvaraRaderaGillar också denna starkt. Tycker det vegankorv säger är intressant, men håller inte heller med vegankorvs meningar. Som Peter Nilsson svarade. Djur är inte kläder och därmed inte något man lägger i tvättmaskin. Jag tycker att annonsen är klockren på så vis och sänder ut precis rätt budskap - att djur inte är kläder! Och att det är det Djurens Rätt står för.
SvaraRaderaDet är sånt här pengar (bland annat) ska satsas på!