30 juni 2011

Som kortast inför Gotland och Almedalen

På lördag hoppar ett gäng glada Djurens Rätt:are på en båt och styr kosan mot Gotland och Almedalsveckan. Du hittar vårt program här - missa inte de tre seminarier vi arrangerar och sänder live på nätet, för dig som inte kan vara på plats. Räkna med en hel del blogguppdateringar från Almedalen, med start från söndagen den 3 juli. Ska försöka ge en inblick i vad vi gör, om det djurpolitiska samtalet (vårt och andras) och även lite om spektaklet Almedalen överlag.

Har varit upptagen med att förbereda detta, och en del andra saker, och har därför inte hunnit uppdatera bloggen ordentligt. Jag har t.ex. inte nämnt något om den första läderfria basebollhandsken i amerikanska MLB, om den veganske cyklisten David Zabriskie i Tour de France och om att Mercy for Animals släppt en ny fruktansvärd och lika fruktansvärt viktig undercover-film - denna gången om grisar. Men, men - så får det bli ibland.

Vi hörs från Gotland!

3 kommentarer:

  1. Vart hittar jag samtliga Era seminarier som ska hållas under Almedalsveckann? Jag vill närvara, men hittar bara tre (men har sett flera någonstans) när jag följer länken i ovanstående inlägg. Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Hej Kim,

    vi arrangerar "endast" tre, vilket är de som finns på länken ovan. På samma sida har vi tipsat om alla seminarier om djurfrågor som webbsänds, det är kanske dessa du tänker på?

    Andra som pratar djur under Almedalen är SMMI (http://bit.ly/lOXJGJ) och Djurskyddet Sverige (http://bit.ly/liolmq).

    Men du är naturligtvis väldigt välkommen till våra tre!

    SvaraRadera
  3. Ja, tre seminarier är ju inte alls dåligt, och givetvis kommer jag förbi! Missförståndet låg precis i det du sa, att det fanns fler att kolla via webben och att jag trodde ni stod för alla dessa.

    Hoppas ni får en grym vecka! :-B

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.