3 maj 2007

Prince George placerar sig på kartan

Vet du var Prince George i Kanada ligger? Troligen inte. Däremot borde du idag ägna staden en tanke eftersom de har förbjudit djurcirkusar

Kathi Travers från B.C. Society for Prevention of Cruelty to Animals säger till tidningen Prince George Citizen;

"Taking an animal and asking a tiger to jump through a firey hoop, what's natural about that? It's almost like the olden days when Ringling used to have the sideshows where they had people disabilities and we'd go and say that's entertainment," she said Tuesday in an interview.
How can we say an animal being degraded is entertaining?"

Prince George är en av 20 städer i staten British Columbia som förbjudit djurcirkusar. Synd att svenska städer inte har möjlighet att göra detsamma

(Om du fortfarande inte vet var Prince George ligger - klicka här)

2 kommentarer:

  1. Ni har våldsamt gått fram mot cirkus ,även cirkus med 2 hästar har ni inte tagit halt för .

    Om en aktivist från eran organisation hotar oss med våld och slått sönder vagnar/kablar/vatten slangar/ affischer mm

    Ni skriver på eran hemsida att cirkus folk inte har respekt för människor barn ,,herregud vi har mera respekt för barn än ni ,,era är ju på dagis hela dagen och är Europas sjukaste .


    ni har förklarat krig mot oss och vi ska göra allt för att försvara våra barn/familjer av rasande lätt upphetsande ungdomar som LURAS av vuxna som behöver arbets tillfälle.

    Cirkus anses som kultur i EU och det ska det göras i Sverige med .

    Jag har fått nog av era metoder att lura ungdomar med sekt liknande metoder

    Jag är förtvivlad och vet nu inte längre vad jag ska göra och hur jag ska skydda mig från er hets lika SIONISMEN .

    Fascistiska /våldsamma

    Nazisterna jagade romer och judar ,,,,ni jagar cirkus barn och deras familjer .

    Ni har blivit okontrollerbara och skälva har ni ingen kontroll över era medlemmar längre .Era medlemmar tar egna steg och bildar egna militanta grupper som okontrollerat går på mina barn min fru min morfar mormor mina djur .

    Jag anser att det flippat ut totalt och att ni inte längre hittar bevis + att Eu/ Obama gör allt för att bevara kulturen och säger att man måsste skillja åt .
    .Ni har startat kammp mot (människor)ska ni på invandrare snart?ska ni på alla gårdar?ska ni på alla SAMER???

    Film kamera som filmar er när jag utsätter era barn och familjer för fara som jag sedan klipper i hop och endast visar era mänskliga reaktioner på tänker jag inte göra ..det är fult äckligt och ryggrad löst .

    Minnet( ja )kommer aldrig glömma hur ni släppte ut våra hästar på motorvägen och aldrig kommer jag glömma hur mina barn var rädda när ni demonstrerade och delade ut flygblad .Än idag vaknar mina barn kallsvettas och gråtande .Psykiskt har ni utlöst rädsla på mina 2 barn och det ska sluta NU .

    Om ni skälva inte tar fredliga steg och håller era aggressiva ungdomar i tyglar ser jag mig tvungen att mobilisera ett försvar utbildat team som får order om att skydda mig och min familj av era metoder .

    JAG ÄR RÄDD .

    SvaraRadera
  2. Jacki, du får gärna konkretisera vad du menar. När och var händer det du skriver om?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.