30 november 2011

Varför inte rösta på Siri?

För ett par år sedan var jag på en djurskyddskonferens på Sandhamn, och fick där en fästing - som uppenbarligen inte förstått att jag var där för djurens skull (eller kanske var det just därför?). Få bort den kunde jag inte - men tack och lov fick jag hjälp av Siri Martinsen, som räddade min dag den gången.

Den norska tidningen Verdens Gang har sedan 1974 utsett "Årets Navn", och från i år kan även läsare nominera kandidater - och en av de nominerade är just Siri Martinsen från den norska djurrättsorganisationen NOAH - for dyrs rettigheter.

Förutom att hon alltså räddat mig undan en fästingattack så är hon en av de mest engagerade personerna för djuren jag känner till. Så klicka dig gärna in på http://www.vg.no/spesial/aaretsNavn/ för att lägga en röst på Siri.

2 kommentarer:

  1. Problemet var inte om de tog avstånd eller inte. Problemet var att de inte tog tillräckligt med avstånd för att svaret skulle verka trovärdigt och sant. Svaret var ju liksom "Ja vi tar avstånd men har fortfarande förståelse för andras val av agerande som djurättsaktivist". Med andra ord det är okey när vissa gör det. Vilket för mig luktar oseröst!

    SvaraRadera
  2. Du tänker på Kvällsöppet? Det är självklart att ta avstånd från detta, tycker jag. Däremot är det lika självklart att avstånd från det som djuren utsätts för.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.