Idag passerade Djurens Rätts Facebooksida 100 000-strecket. Det gör sidan till den i särklass största bland alla ideella organisationer i Sverige.
- Bara sedan årsskiftet har Djurens Rätt fått över 20 000 nya fans. Det visar att djurrättsfrågor är något som berör många människor otroligt starkt, säger Camilla Björkbom, förbundsordförande för Djurens Rätt. När människor själva får bestämma vad som är viktigt, utan mediafilter eller partistrateger som sätter agendan, visar det sig att djurrättsfrågor hamnar högt upp på listan.
På Djurens Rätts sida kan medlemmarna läsa om nyheter inom djurrättsvärlden, få reda på hur man kan engagera sig för djuren, och få tips om specifika ämnen ur Djurens Rätts digra faktabas att förkovra sig i.
Djurens Rätt har funnits med på Facebook sedan 2007. Sidan www.facebook.com/djurensratt lanserades för lite drygt två år sedan och har sedan dess gått från 0 till mer än 100 000 fans.
- Vi märker att många som inte kommit i kontakt med Djurens Rätt förut väljer att engagera sig tack vare vår Facebooksida. Vi ger dem en möjlighet att omvandla sin frustration över djurens situation till konstruktivt engagemang, fortsätter Camilla Björkbom. Inte minst märks det i frågor som till exempel rör päls, då vi haft rekordmånga kommentarer och interaktioner. Opinionen för djuren är stark i Sverige.
Djurens Rätt anordnar ett frukostseminarium den 31 mars i Göteborg för att berätta mer om hur organisationen arbetar med sin närvaro på Facebook. Mer information finns på http://www.djurensratt.se/, och anmälan sker senast den 29 mars till facebook@djurensratt.se.
Får djur vara med i er organisation? Har de i så fall fullvärdigt medlemskap?
SvaraRaderaLeif,
SvaraRaderatycker du att de borde det?
Coolt att det var igår ni nådde 100.000 och 24h senare har ni 101.000 "gillare". Freakin awesome! :D
SvaraRaderaDet är ju fantastiskt bra att Djurens Rätt har en stor uppslutning på Facebook!
SvaraRaderaDet känns bra inför framtiden.
Det är ju så att det är i de sociala medierna som mycket av viktig kommunikation sker och då är det verkligen kul att "min" organisation funkar så bra på Facebook.